سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ارزش نعمتها تنها از سنجش با ضدّشان شناخته می شود . [امام علی علیه السلام]
تهران- انجمن های اسلامی هشت دانشگاه تهران و بسیج دانشجویی سه دانشگاه به تصمیم مجلس در خصوص وقف اموال دانشگاه آزاد اعتراض کردند.
 
نمایندگان مجلس روز گذشته برخلاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دانشگاه آزاد، طرح وقف اموال این دانشگاه را تصویب کردند.
به گزارش ایرنا، انجمن‌های اسلامی دانشجویان 8 دانشگاه‌ تهران در اعتراض به این تصمیم مجلس، در نامه‌ای سرگشاده به نمایندگان هشدار دادند که مجلس هشتم با نماد اصولگرایی و ولایت‌مداری برخلاف نظر صریح مقام معظم رهبری گام بر ندارد.

این بیانیه که به امضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه پردیس قم، دانشگاه تربیت معلم ، دانشکده صدا و سیما ، دانشگاه شاهد، دانشکده علوم قضایی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رسیده، یادآور شده است: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در تاریخ 20 آذر 75 می‌فرمایند "مجلس نباید مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی را نقض کند " و همچنین در 23 آذر 78 نیز می‌فرمایند "مصوبات این شورا - شورایعالی انقلاب فرهنگی - از مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام بالاتر است ".
دانشجویان پرسیده اند: آیا فقط این نقل قول‌ها برای اثبات غیرقانونی و خلاف نظر رهبری بودن وقف دانشگاه آزاد کافی نیست؟

همچنین بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در بیانیه ای آورده است: با توجه به تصویب طرح وقف مؤسسات آموزش غیرانتفاعی و غیردولتی در مجلس شورای اسلامی، بار دیگر اراده دانشگاه آزاد برخلاف رأی قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی و در راستای مدیریت ناکار‌آمد این دانشگاه مانعی جدید در راه اصلاح این دانشگاه ایجاد کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: یقینا این اقدام از سوی نمایندگان در مجلس اصولگرا نقطه سیاهی را در ذهن ملت برجای خواهد گذاشت و آثار این بی‌اعتنایی به خواست ملت از یادها نخواهد رفت.
در این بیانیه تصریح شده است: بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان بخشی از جنبش دانشجویی کشور و بدنه بیدار ملت از نمایندگان طراح و موافق این طرح می‌خواهد که هرچه سریعتر ضمن عذرخواهی از ملت شریف ایران، این طرح را پس گرفته و از تداوم این وضعیت جلوگیری کنند.
بسیج دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی نیز در بیانیه ای تاکید کرده است: این تصمیم مجلس که باعث توقف اساسنامه دانشگاه آزاد و وقف اموال دانشگاه آزاد شد ، بر خلاف نظر صریح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب درباره مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت‌مدرس نیز در بیانیه ای پرسیده اند که این تقابل‌ها با شورای عالی انقلاب فرهنگی به کجا خواهد انجامید؟ چرا باید بر یک دانشگاه هیچ‌گونه نظارتی نباشد و هرگونه تلاش برای قانونمند کردن آن نیز با مانع همراه شود؟ چه کسی پاسخگوست؟

نوشته شده توسط عزراییل 89/3/31:: 6:5 عصر     |     () نظر