سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شخص با انصاف، یاران و دوستان بسیاری دارد . [امام علی علیه السلام]
در پی صدور حکم شرعی "رضاع کبیر "( شیر خوردن مردان از زنان برای محرمیت ) از سوی مفتی سلفی سعودی روزنامه های امروز منطقه گزارش هایی را منتشر کردند که در آن مشخص شده این فتوا موجب افزایش اذیت و آزار زنان در عربستان سعودی و دیگر کشورهای پیرو مذهب وهابی شده است.

به گزارش "تابناک"، در آخرین گزارشی که "القدس العربی" منتشر کرده ، شکایت یک معلم زن ازمنطقه الشرقیه عربستان از راننده سرویس مدرسه است که راننده از این معلم خواسته تا با شیردادن او موجبات محرمیت را فراهم کند.

شبیه همین درخواست نیز از مصر گزارش شده است.

بر پایه این گزارش، یک نویسنده زن عربستانی نیز در یادداشتی برای "القدس العربی" نوشت : این فتوا مسخره ترین حکمی بود که می توانست علیه زنان اعمال شود زیرا شرایط اذیت و آزار زنان را با مجوز کاملا شرعی فراهم کرده است.

وی ادامه می دهد : آمار مزاحمت های خیابانی برای زنان پس از صدور این فتوا به شدن افزایش یافته و کسانی که موجب ترویج این حکم شده اند باید پاسخگوی فتوای غیرعقلایی خود باشند.

شیخ عبدالمحسن العبیکان از علمای سلفی وهابی چندی پیش فتوای "رضاع کبیر " را صادر کرد که در آن مردان می توانند با نوشیدن چند وعده شیر از زنان نامحرم موجب محرمیت شده و حرام بودن مرد و زن نامحرم در یک محیط سربسته و یا عمومی را اینگونه حل کرد .
نوشته شده توسط عزراییل 89/4/2:: 9:7 صبح     |     () نظر