سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همواره بردبار باش که آن پایه دانش است . [امام صادق علیه السلام]

مادران 3 آمریکایی

مادران سه کوهنورد متهم به جاسوسی در ایران شب چهارشنبه با پرواز هوایی امارات و از طریق دبی وارد تهران شدند .

"سارا شورد " ، " جاش فتال" و " شان باور " سه آمریکایی هستند که حدود 9 ماه قبل از طریق مرز عراق به صورت غیرقانونی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

سه زن آمریکایی دیشب با پرواز امارات از دبی به فرودگاه امام خمینی (ره) تهران وارد شدند در حالی که گروه زیادی از تصویربرداران و عکاسان داخلی و خبرگزاریهای خارجی منتظر آنان بودند.

سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع ایالات متحده در ایران به فرودگاه بین المللی امام خمینی رفته و از مادران سه متهم زندانی آمریکایی در ایران استقبال کرد و آنها را با اتومبیل خود به محل اقامتشان برد .

گمان می رود در طول دوره اقامت این سه مادر آمریکایی در تهران این افراد در سفارت سوییس در تهران اقامت کنند ، هر چند که محل اقامت این سه مادر آمریکایی اعلام نشده است .

این سه مادر آمریکایی که با پوشش کامل حجاب اسلامی (چادر و مقنعه ) وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی شدند ، در بدو ورود انگشت نگاری شدند . اقدامی که به نظر می رسد صرفا به تلافی اقدام دولت آمریکا در انگشت نگاری از شهروندان کشورمان هنگام ورود به خاک آمریکا انجام می شود .
این سه مادر آمریکایی در حالی چادر و مقنعه به سر داشتند که سفیر سوئیس در ایران که او نیز یک خانم است ، با مانتو و شال روسری به استقبال آنها رفته بود (که در عکس نیز دیده می شود).

قرار است سه مادر آمریکایی در طول مدت اقامت خود در ایران با فرزندان زندانی خود دیدار کنند . هفته گذشته مقامات جمهوری اسلامی ایران بنا به دلایل انساندوستانه به این سه مادر آمریکایی ویزای ورود به ایران دادند تا با فرزندانشان دیدار کنند .

همچنین پیش بینی می شود این سه مادر در طول مدت اقامت خود در تهران با برخی مقامات کشورمان دیدار داشته باشند. این سه مادر آمریکایی در بدو ورود به تهران و در حالی که از سوی جمع زیادی از خبرنگاران ( به ویژه خبرنگاران رسانه های خارجی در تهران) احاطه شده بودند هدف خود از سفر به تهران را دیدار با عزیزانشان و در صورت امکان بازگرداندن آنها به آمریکا خواندند .

" مسعود شفیعی " وکیل این سه کوهنورد آمریکایی می گوید که " سارا شرود " 31 ساله از بیماری خاصی رنج می برد که باید هر دو ماه یک بار از سوی متخصص مورد معاینه قرار گیرد . وی می افزاید که مادر این متهم زندانی به دلیل این بیماری سارا بسیار نگران است .

پیش بینی می شود امروز ( پنج شنبه ) مادران آمریکایی پس از ملاقات با وکیل پرونده فرزندانشان به همراه مسعود شفیعی برای ملاقات با فرزندانشان راهی زندان اوین شوند .

این سه کوهنورد جوان آمریکایی در مرداد ماه سال گذشته و به هنگام ورود غیر قانونی به خاک کشورمان از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شدند . در پرونده این سه نفر اتهام جاسوسی وجود دارد و مقامات امنیتی کشورمان می گویند که این سه تن برای جاسوسی وارد خاک ایران شده بودند اما آمریکا این اتهام را رد می کند و مدعی است که انها فقط مرز را اشتباهی رد کرده بودند.

هم اکنون ایرانیان زیادی در زندان های آمریکا به سر می برند.

یکی از مادران در سخنانی کوتاهی در هنگام ورود  گفت: من برای دیدار فرزندم آمده ام.

مادر دیگری گفت: ‌امیدواریم هر چه زودتر فرزندانمان را ببنیم،‌ ما آنها را ده ماه است که ندیده ایم، دیگری هم ابراز امیدواری کرد که فرزندش را بتواند با خود به خانه ببرد.

آنها با اتومبیل سفارت سوئیس فرودگاه را ترک کردند.


نوشته شده توسط عزراییل 89/2/30:: 1:26 عصر     |     () نظر