سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشه، روشنی می آورد و غفلت، تاریکی . [امام علی علیه السلام]

ناخدا و مالک کشتی توکالاک در ناوگان آزادی می گوید: کماندوهای اسراییلی قبل از ورود به کشتی، سلاح خود را به سوی ما هدف گرفته بودند.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، حسین توکالاک که پس از آزادی از بند رژیم صهیونیستی، در یک کنفرانس خبری در استانبول سخن می گفت، افزود: نظامیان اسراییلی اسلحه های عجیبی که شبیه به اسلحه های به کار گرفته شده در برخی از فیلم هاست، به سوی ما نشانه گرفته بودند.

وی افزود:در کشتی ما کسی آسیب ندید اما وقتی کماندوهای اسراییلی بر روی عرشه کشتی مرمره مقاومت برخی از سرنشینان را دیدند نه نفر از آنان را به قتل رساندند.

وی کشتی مرمره را یک کشتی مسافربری با حدود ششصد سرنشین معرفی کرد و گفت:در ناوگان آزادی که متشکل از شش کشتی بود ، مرمره مهمترین کشتی بود و کشتی ما بلافاصله پس از مرمره حرکت می کرد.

توکالاک ادامه داد، ما در شصت وهشت مایلی آبهای منطقه ای اسراییل بودیم که با هجوم کماندوها مواجه شدیم ضمن اینکه قبل از هجوم، شاهد علامت هایی از هوا و دریا، حرکت بالگردها بر فراز کشتی ها و حرکت قایق های تندرو به سوی ناوگان آزادی بودیم.

توکالاک افزود: با مشاهده چنین حرکتی ، ناخداها و ملوانان ناوگان آزادی با بلندگو اعلام کردند که در آبهای بین المللی در حال حرکتند و در کشتی ها نیز هیچ کالای ممنوعه ای وجود ندارد اما نظامیان اسراییلی تهدید کردند به روی آنان آتش خواهند گشود و کشتی ها را غرق خواهند کرد.

توکولاک افزود:نظامیان اسراییلی سپس بی توجه به ناوگان آزادی به سوی کشتی مرمره آتش گشودند، پس از این حمله ما شاهد برخاستن دود از کشتی مرمره بودیم، همزمان بالگردها نیز سعی کردند بر روی عرشه کشتی فرود آیند به همین منظور گمان کردیم آنان تصمیم خود را برای غرق کردن کشتی مرمره گرفته اند.

ناخدای ترک در ادامه تصریح کرد، نگرانی ما وقتی بیشتر شد که ناخدای مرمره اعلام کرد، خودش و برخی از سرنشینان کشتی مجروح شده اند، ابتدا چنین به نظر می رسید که برخی از سرنشینان مرمره با جلیقه های نجات به داخل دریا پریده اند اما وقتی چراغ کشتی ها را روشن کردیم کسی را در آب ندیدیم.

توکالاک ادامه داد، ارتباط ما با ناخدای مرمره با مشکل مواجه شده بود اما ناخدای مرمره توانست با ما تماس بگیرد و از خسارت جدی به کشتی و هجوم به سرنشینان با استفاده از گاز خبر دهد.

وی افزود: در همین حال بولنت یلدریم، رییس موسسه حقوق بشر ، آزادی ها و کمکهای انسانی( هیات تشکیل دهنده ناوگان آزادی) از کشتی های دیگر خواست از مرمره فاصله بگیرند و منتظر بمانند اما کشتی های جنگی اسراییلی خود را به پنج کشتی دیگر رساندند و تهدید کردند اگر توقف نکنند به سوی آنان آتش خواهند گشود پس از این هشدار بود که خود را اسیر نظامیان اسراییلی دیدیم.

اظهارات ناخدای ترک بر خلاف ادعای نظامیان اسراییلی است که گفته بودند تنها زمانی مجبور به استفاده از اسلحه شدند که سرنشینان مرمره به آنان هجوم بردند.


نوشته شده توسط عزراییل 89/3/12:: 9:30 صبح     |     () نظر