سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاستی دانش، در دروغ و کاستی جدیت، در بازی است . [امام علی علیه السلام]

رییس جمهور در دیدار رییس مجلس اندونزی مهمترین مسئولیت مسلمانان و کل بشریت را حمایت از ملت مظلوم فلسطین و حل اشغال این کشور دانست و گفت: امروز کاملا آشکار شده که مسئله فلسطین مسئله عربی یا اسلامی نیست بلکه مسئله جهانی است و رفتار رژیم صهیونیستی در قبال مردم این کشور توهین به کرامت و شرافت همه انسانها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد در دیدار رییس مجلس اندونزی اظهار کرد: اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین و جلوگیری از کمک های انسان دوستانه به مردم غزه نشان دهنده قوت این رژیم نیست بلکه نشانه ضعف آن است و همه اینها پایان عمر این رژیم منحوس و جعلی را هر چه بیشتر نزدیکتر می کند.
وی با اشاره به سخنان رییس مجلس اندونزی در خصوص حمایت از مردم مظلوم فلسطین اظهار کرد: ایران و اندونزی با کمک هم می توانند در بهبود شرایط فلسطین نقش موثری ایفا کنند .
رییس جمهور افزود :امروز فلسفه تاسیس و تحمیل رژیم صهیونیستی بر همه آشکار شده است ، تاسیس جعلی این رژیم نه تنها برای تسلط بر خاورمیانه بلکه بر کل جهان بوده است بنابراین حمایت از مردم فلسطین حمایت از همه ملت ها و صلح و آزادی است .
وی گفت : مهمترین مسئولیت مسلمانان و کل بشر حمایت از مردم فلسطین و حل مسئله اشغال این کشور است و باید همه دست به دست هم در تلاش دسته جمعی این مسئله را حل کنیم .
احمدی نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه همکاری دو ملت بزرگ ایران و اندونزی به نفع دو ملت و جهان است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه مناسبات دو کشور در همه زمینه ها حمایت می کند و توسعه همکاری های دوجانبه بین ایران و اندونزی یک وظیفه اعتقادی و به نفع همه ملت ها است .
رییس جمهور با اشاره به اینکه در مسائل بین المللی ، هماهنگی های خوبی بین دو کشور وجود دارد، افزود: ایران و اندونزی در موضوع «ان پی تی» و عدم تعهد همکاری های بسیار مناسبی با هم داشتند که به نتایج خوبی هم منجر شد و این نشان می دهد که همکاری های دو کشور نه تنها به نفع دو ملت بلکه به نفع صلح و امنیت جهانی است .
دکتر احمدی نژاد ملت اندونزی را ملتی بزرگ ، عدالت جو و آزادیخواه دانست و گفت: ملت اندونزی نقش بزرگی در امروز و فردای جهان ایفا خواهند کرد .
وی در ادامه توسعه همکاری های پارلمانی را در افزایش سطح همکاری های دو کشور مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: توسعه و افزایش همکاری بین پارلمان های دو کشور نقش بسیار مهم و موثری در تحقق اهداف مشترک دو کشور دارد.
رییس جمهور با بیان اینکه نظامات برآمده از اندیشه مادی به پایان راه رسیده است و جهان نیازمند نظامات جدیدی مبتنی بر یگانه پرستی، عدالت و دوستی است، گفت: ایران و اندونزی برای برقراری چنین نظامی مسئولیت مشترک دارند و اگر تعلل شود چه بسا همان کسانی که صد سال دنیا را غارت کرده اند مجددا با نقاب جدیدی نظامات مورد علاقه خود را تحمیل خواهند کرد .
احمدی نژاد افزود: دو ملت ایران و اندونزی با توجه به فرهنگ عمیق انسانی و دینی می توانند نقش مهمی در برپایی نظامات جدید جهانی ایفا کنند.
رییس مجلس اندونزی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه پارلمان اندونزی از گسترش همکاری های دو کشور حمایت می کند، تصریح کرد: پارلمان اندونزی همسو با مواضع جمهوری اسلامی ایران بدنبال ارتقای هر چه بیشتر مناسبات دو کشور در عرصه های دوجانبه و بین المللی است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه اندونزی از حق ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای و نیز بیانیه اخیر تهران کاملا حمایت می کند، اظهار کرد: اندونزی برای همکاری در این زمینه کاملا آمادگی دارد و امیدواریم بیانیه تهران به خوبی به اجرا درآید.
رییس مجلس اندونزی همچنین با اشاره به موضوع فلسطین و حمله رژیم صهیونیستی به کشتی حامل کمک های انسان دوستانه به مردم غزه اظهار امیدواری کرد: رهبران جهان برای جلوگیری از اعمال شنیع و ضد انسانی رژیم صهیونیستی تصمیمات موثری اتخاذ کنند .
رییس مجلس اندونزی تصریح کرد: اندونزی افتخار می کند که با موضع گیری جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت و مبارزات ملت فلسطین همسو است.
وی با بیان اینکه سازمان ملل در انجام وظایف خود موفق نبوده است، اظهار کرد: باید سازمان جدیدی برای ایجاد توازن بین ملت ها در جهان ایجاد شود.


نوشته شده توسط عزراییل 89/3/11:: 9:26 صبح     |     () نظر