سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس به پیشباز آرای گوناگون برود، لغزشگاهها را بشناسد . [امام علی علیه السلام]

فارس: شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در اولین موضع‌گیری نسبت به سخنان رئیس‌جمهور کشورمان در شهر کرمان، به انتقاد مشاور رئیس جمهور روسیه نسبت به اظهارات احمدی‌نژاد پرداخت.

شبکه “روسیا الیوم ” به عنوان تلویزیون خبری رسمی عرب زبان روسیه که به پوشش خبری اخبار منطقه می‌پردازد، امروز به سخنان رئیس جمهور کشورمان در جمع مردم کرمان پرداخته و تأکید کرد رئیس جمهور ایران از رؤسای جمهور آمریکا و روسیه خواسته از بیانیه سه‌جانبه هفته گذشته در تهران بین ایران ترکیه و برزیل برای تبادل سوخت هسته‌ای حمایت کنند.

این شبکه که تا ساعاتی پس از این سخنرانی در قبال انتقادات احمدی‌نژاد سکوت اختیار کرده بود، در ادامه به انتقاد مشاور رئیس جمهور روسیه از سخنان رئیس جمهور کشورمان پرداخت و اعلام کرد، “سرگئی پریخودکا ” مشاور رئیس جمهوری روسیه در اولین واکنش به این سخنان تأکید کرد که موضع روسیه در قبال ایران تنها تامین‌کننده منافع ملی روسیه است.

این شبکه در ادامه با اشاره به انتقاد احمدی نژاد از “باراک اوباما ” رئیس جمهور آمریکا گفت: رئیس جمهور ایران از اوباما خواسته‌ است تا در رفتار خود در رابطه با پرونده ایران تجدید نظر ‌کند.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی تأکید کرد، سخنان رئیس جمهور ایران در شهر کرمان نشانه آن است که جمهوری اسلامی ایران از رفتار روسیه به ویژه موضع اخیر مسکو در حمایت از تحریم‌ها علیه ایران دلخور شده است.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان که در جمع مردم کرمان سخن می‌گفت خطاب به رئیس‌جمهور روسیه گفت: ایران و روسیه دو همسایه هستند و البته به طور طبیعی ما با هم دوست هستیم و دو همسایه نمی‌توانند با هم دوست نباشند اما باید گفت که این رابطه دوستانه لوازمی دارد.
رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه امیدوارم رهبران و مسئولان روسیه به این کلام که از روی دلسوزی است توجه کنند و اصلاح کنند، گفت: رهبران روسیه اجازه ندهند که ملت ایران آنها را در صف دشمنان تاریخی خود به حساب بیاورند.


نوشته شده توسط عزراییل 89/3/5:: 9:41 عصر     |     () نظر