سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردمى خدا را به امید بخشش پرستیدند ، این پرستش بازرگانان است ، و گروهى او را از روى ترس عبادت کردند و این عبادت بردگان است ، و گروهى وى را براى سپاس پرستیدند و این پرستش آزادگان است . [نهج البلاغه]

روز پنج شنبه گذشته تعدادی از دانشجویان و کارمندان یکی از دانشگاه های انگلستان در اعتراض به سوء مدیریت مالی این دانشگاه تظاهرات مسالمت آمیزی ترتیب داده بودند که با حضور پلیس ضدشورش انگلستان در این دانشگاه مواجه شدند.

دانشجویان و کارمندان این دانشگاه در یک حرکت اعتراضی به کاهش هزینه ها و همچنین اخراج 110 کارمند، تجمع کرده بودند که رئیس دانشگاه از پلیس خواست وارد عمل شود. ورود پلیس که مسلح به باتوم ، گاز فلفل و سگهای تهاجمی بود، صحنه های خشونت باری در پی داشت؛ تعدادی بازداشت و عده ای مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفتند درحالی که هیچ حرکت خلاف قانونی انجام نداده بودند.
    در عکس ها و فیلم هایی که روی سایت های اشتراک ویدیو قرار داده شده به وضوح مشاهده می شود که پلیس با چه تجهیزاتی آمده است و فیلم دستگیری خشونت بار چند دانشجو هم مشاهده می شود، پلیس بدون هیچ دلیلی و صرفا بخاطر تجمع اعتراضی، آنها را از بالای تپه به پایین کشیده و به طرز وحشیانه ای دستبند می زند و می برد.
    یکی از مسولان این دانشگاه در اعتراض به این برخورد پلیس گفته است: « خشونت که یکی از تاکتیک های پلیس در مواجهه با اعتراض کنندگان می باشد متاسفانه در بریتانیا به یک هنجار تبدیل شده است و آنها در برابر هرنوع اعتراضی از حربه خشونت بهره می گیرند و آنچه بیشتر مایه تاسف است اینکه به نظر می رسد رییس دانشگاه از اعمال این خشونت ها رضایت کامل دارد.»
    نکته جالب توجه این است که رسانه های انگلیسی این اخبار را یا منعکس نمی کنند یا به صورت حاشیه ای منعکس می کنند اما همزمان اتفاقات دانشگاه های ایران و مداخله پلیس آن هم نه در داخل دانشگاه که در بسیاری از مواقع به درخواست رییس دانشگاه انجام می شود را با آب و تاب و حتی گاه با ویرایش صدا و تصویر منعکس می کنند.
    لازم به ذکر است بسیاری از دانشجویان دانشگاه ساسکس در آبان ماه گذشته با بیان این مطلب که رژیم صهیونیستی با اشغال سرزمین مردم فلسطین آنها را آواره کرده و تمامی حقوق آنان را زیر پا گذاشته است، خواستار تحریم کالاهای این رژیم غاصب شدند.
    در رای گیری که میان 11 هزار تن از دانشجویان این دانشگاه صورت گرفت، 56 درصد دانشجویان خواستار تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی و ادامه این تحریم تا پایان اشغالگری این رژیم شدند.
    به این ترتیب تمامی فروشگاه های این دانشگاه از فروش کالاهاو موادغذایی صهیونیستی خودداری خواهند کرد.
    «تام ویلز» مسوول اتحادیه دانشجویان دانشگاه ساسکس در این باره گفت: «اسرائیل با نقض قوانین سازمان ملل سرزمین فلسطین را اشغال کرده و خشونت های فراوانی را نسبت به مردم فلسطین روا داشته است.» که این حرکت
    صلح طلبانه دانشجویان این دانشگاه هم بازتاب رسانه ای نداشت!!


نوشته شده توسط عزراییل 89/3/4:: 11:18 عصر     |     () نظر